22 marca 2019

Maki z gobelinu


Miałam okazję obejrzeć wystawę tkanin artystycznych Marii Gostylli-Pachuckiej pt. „Kwiaty i ptaki”. Zadanie jakie sobie wyznaczyłam polegało na wykadrowaniu fragmentów wybranych gobelinów. Sfotografowałam około dziesięciu prac. Z 40 kadrów zostawiłam 8, ale chyba na tym nie poprzestanę. Gobelin z makami podobał mi się najbardziej.
W pomieszczeniu ze sztucznym oświetleniem użyłam ISO automatycznego (aparat dobrał od 3200 do 5000). Nie przestawiałam balansu bieli, więc jestem mile zaskoczona tym, że podczas obróbki nie musiałam ingerowałać - kolory zostały odzwierciedlone prawidłowo.





Maria Gostylla-Pachucka jest absolwentką wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych (1962 r.)
Uprawia malarstwo (akwarela, akryl, olej), rysunek i tkactwo. 
Jej twórczość tkacka liczy ok. 200 gobelinów. W wykonywanych tkaninach artystycznych łączy różne rodzaje splotów. Artystka ma w swoim dorobku ponad 200 wystaw w kraju i za granicą.